Tvorba hry

17.08.2019

Někdy se stane že si chcete zahrát ale nemáte PJ, PJ nemá čas nebo jste se sami rozhodli stát se PJ.

Pravidla je někdy výzva si je přečíst protože 300 stránková knížka nebo PDF se zdá jako nezkolitelná bestie ale je potřeba zatnout zuby, pustit si nějakou elfskou hudbu (nebo jinou fantasy rpg/dnd hudbuú do pozadí) a nahlédnout za oponu. Není potřeba umět nazpaměť všechny herní mechaniky a některé si můžete změnit ale je dobré mít něco jako odrazoví můstek,


Tvorba prostředí a světa, pokud začínáte a nemáte ještě děj (pokud máte představu o ději tak a vytváříte už jen mapu tak vám další bod bude trochu k ničemu) tak je lehčí vytvořit mapu a děj do něj pak jen vložit. Pro vytvoření mapy je dobré mít nějaký program či znát stránku (odkazy na stránku najdete v Odkazy na zajímavé stránk : https://cms.draci-sluj.webnode.cz/odkazy). Vytvořit mapu lze samozřejmě i v malování či si ji namalovat ručně. Dobré je si udělat alespoň pár poznámek k ruinám, městům a vlastně všemu o čem chcete mít povědomí oč jde. U některých míst je dobré si i napsat jaká monstra, bestie, netvoří a bytosti se zde mohou vyskytovat.


Příběh, inspiraci si lze vzít z různých námětů na drd (na různých stránkách, kupříkladu Dračí Hlídka), filmů (Pán prstenů), videoher (The Elder Scrolls V: Skyrim ) i knížek (Hraničářův učeň). Berte to ale jako inspiraci neboť projít jistou dějovou linii kterou jste viděli ve filmu nemusí nadchnout každého nemo hůře pro PJ že hráči budou reagovat jinat (viz další bod). Takže vezmete určité místo z mapy kde se rozhodnete začít a tam "vložíte hrdiny na začátek". Dobrá věc je i předmluva, něco čeho se budou hrdinové moci chytit například: 

Za dávných dob byl svět utlačován temnými silami a bytosti žili každým dnem ve strachu o svůj život. Jednoho dne se ale několik mužů a žen rozhodlo zapřísáhnot své životy pouze bohu čistoty Kalipse a vytvořit Řád planoucích srdcí. Kalipse jim dal mocnou sílu díky které se mohli vyrovnat zlu. Trvalo několik generací než se jim podařilo zlo vypudit z tohoto světa, božká síla se předávala po generace. Na zemi zavládl klid a mír, až dodnes.


V takovémto případě dojde hráčům že bude jejich cíl zastavení zla či zamezení jeho přivolání. Hrdinové můžou tedy potkat starého člena onoho řádu a ten jim řekne že se blíží nebezpečí. Děj může dále pokračovat že ona božská síla byla ve skučnosti předmět a ne jeden. Výprava může být tedy do různých míst pro předměty a současné hledání indícií k určení místa kde může být zlo. Vedlejší příběhy, boje i vývoj samotných hrdinů je důležitý. Konec může představovat boj s černokněžníkem či silným démonem. Opravdový konec ale nastává až po získání odměny, věhlasu či jen vrácení do civilizace.



Improvizace a fantasie, tyto vlastnosti spolu souvisí a to z jednoduchého důvodu, když udělají hrdinové něco co PJ nečekal tak je v jeho silách jak na onu situaci reagovat. Pokud má PJ dobrou fantasii ale tápe v improvizaci tak to může děj odchýlit na míle daleko od jeho původního směru, naopak když bude umět PJ improvizovat ale nemá fantasii tak to počase může být pro hráče suché.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky